Bæredygtighed hos American Tourister
I 1933 tog vores grundlægger en beslutning og investerede sin opsparing i at realisere sin drøm - at skabe bagage til en overkommelig pris, som ville give flere mennesker mulighed for at udforske og opleve verden.
Næsten 100 år senere er vi stadig drevet af den samme ånd af ambitioner og eventyr. Som et globalt anerkendt brand stræber vi efter at gøre vores innovative produkter mere ansvarlige og bæredygtige. Vi giver den næste generation mulighed for at drømme større, gå længere og opbygge en lysere fremtid.
Go For More. Go with American Tourister.

PRODUKT
Vores produkter er lavet til at holde hele vejen. Vi forbedrer løbende holdbarheden og bruger mere bæredygtige materialer og priser.

Holdbarhed gennem alle rejser
Vores produkter gennemgår strenge tests for at sikre holdbarhed og pålidelighed. Mange af vores produktionspartnere har deres egne laboratorier, der udfører strenge kvalitetstests for at leve op til vores standarder.
ET UDVALG AF HVAD VI TESTER
Faldtest
Bagagen vægtes og tabes gentagne gange på hjul og skal fra forskellige højder for at vurdere slagfastheden.
Lynlås
Lynlåse åbnes og lukkes tusindvis af gange for at kontrollere holdbarheden.
Hjul
Kufferter rulles over ujævne overflader over lange distancer for at teste hjulenes holdbarhed og ydeevne.
Håndtag
Skulderstropper, taskehåndtag og hjulhåndtag gennemgår gentagne løfte- og træktests for at sikre deres styrke og holdbarhed.
Temperatur & luftfugtighed
Produkterne udsættes for ekstreme temperaturer og fugtighedsniveauer for at vurdere deres holdbarhed under forskellige miljøforhold.
Tumble-test
Kufferter placeres i en stor roterende maskine og rulles over træ- og metalforhindringer for at simulere forholdene under bagagehåndtering.

Let at reparere
Vi tilbyder reparationer på mange af vores markeder over hele verden, så du nemt kan holde dit rejseudstyr i topform, uanset hvor rejsen tager dig.
Hvis du vil vide mere om reparationsmulighederne for dit produkt, herunder omkostningerne, kan du besøge vores serviceportal:

Brug af genbrugsmaterialer
Vi arbejder på at bruge flere genbrugsmaterialer i vores kufferter og tasker for at reducere vores fodaftryk og give affald et nyt liv. I vores fremtidige kollektioner forpligter vi os til at øge brugen af mere bæredygtige materialer yderligere.
Nogle produkter indeholder allerede genbrugsmateriale, men vi forsøger også at lave flere produkter med genbrugsmateriale i andre komponenter, som f.eks. de ydre skaller. Vægten af genbrugsmateriale i vores produkter varierede fra 0 % til 35 % i 2024.
PLANETEN
At opdage verden giver os uvurderlige oplevelser - og med det følger et ansvar. Derfor er vi forpligtet til at reducere vores påvirkning af planeten og arbejder aktivt på at finde nye måder at gøre vores fodaftryk endnu mindre på.

100 % vedvarende elektricitet
Vi skiftede til 100 % vedvarende elektricitet i vores egne butikker, produktions- og distributionsfaciliteter og kontorer for første gang i 2023, to år før vores måldato. Det opnåede vi ved at producere solenergi på stedet, deltage i programmer for grøn elektricitet og købe certifikater for vedvarende energi. Vi er også stolte af at have installeret solpaneler på vores produktionssted i Nashik i Indien og på vores distributionscenter i Oudenaarde i Belgien.
Ved at vælge vedvarende elektricitet tager vi et direkte skridt mod at reducere udledningen.

Mere bæredygtige materialer og emballage
For at reducere vores fodaftryk arbejder vi på at inkorporere flere genbrugsmaterialer i vores produkter. Og for at reducere affald har vi defineret bæredygtige emballageprincipper på tværs af organisationen: Reducer materialeforbruget, brug genanvendelig og genbrugelig emballage, og prioriter mere bæredygtige materialer, hvor det er muligt. I 2025 begynder vi at implementere disse principper i vores operationer.
MENNESKER
Med udgangspunkt i den gyldne regel om at behandle andre, som vi selv ønsker at blive behandlet, giver vi vores medarbejdere mulighed for at gøre mere, og vi fremmer fair og sikre arbejdsforhold i vores forsyningskæde.

Vækst for vores medarbejdere
Vi ønsker at give vores medarbejdere mulighed for at udvikle sig. Ved udgangen af 2024 - et år før tid - havde vi nået vores mål om at tilbyde professionel udvikling til alle vores medarbejdere. Gennem investeringer i ledertræning, kompetenceudvikling og performance management-værktøjer hjælper vi vores medarbejdere med at udvikle deres fulde potentiale og tage det næste skridt i deres karriere.

Vores engagement i kultur og inklusion
Som et globalt brand omfavner vi mangfoldighed og en kultur, der afspejler mange nationaliteter og baggrunde. Vi stræber efter at skabe en inkluderende arbejdsplads og virksomhedskultur, hvor vores teams kan vokse, samarbejde og trives sammen.
Gennem vores halvårlige kultur- og inklusionsundersøgelse får vi værdifuld indsigt fra vores teams. Ved hjælp af denne feedback er vi forpligtet til at fokusere på innovation, anerkendelse, faglig udvikling og teamwork som nøgleområder for vores fortsatte vækst.

Etiske arbejdsforhold i hele vores forsyningskæde
For at fremme fair og sikre arbejdsforhold for de mennesker, vi er afhængige af, arbejder vi tæt sammen med vores leverandører.
Vores etiske stadga
Vi kræver, at alle leverandører af færdige produkter samt nogle leverandører af råvarer og komponenter underskriver vores etiske kodeks- en formel politik, der er designet til at beskytte arbejderne i vores forsyningskæde. Desuden forventer vi, at vores leverandører overfører disse krav til deres egne forsyningsnetværk.
Globalt program for socialt ansvar
Vi registrerer en del af vores leverandører i vores globale program for socialt ansvar for at blive revideret. I løbet af året gennemfører vi forskellige aktiviteter, såsom leverandørtræning, for at fremme en større forståelse af emner relateret til socialt ansvar og forbedre leverandørens præstationer ved efterfølgende certificeringer og revisioner.
Hos American Tourister er transparens vigtigt for os. Siden 2017 har Samsonite Group rapporteret om vores bæredygtighedsindsats og fortsætter med at gøre det i dag.