Milepæle for mærket

American Tourister er et af de førende bagagemærker i verden og er til stede i mere end 120 lande verden over.

American Tourister tilbyder et bredt udvalg af farverige rejsetasker af høj kvalitet til en overkommelig pris, der er lavet til at holde. American Tourister kombinerer stil med komfort i et bredt udvalg af kufferter - perfekt til både arbejde og fritid - med innovative, holdbare materialer og opmærksomhed på detaljer og kvalitet.

1933
1945
'33

Det hele startede i 1933 da grundlæggeren Sol Koffler satsede hele sin opsparing på at starte en bagagevirksomhed i Providence i den amerikanske stat Rhode Island. Hans drøm: En robust kuffert, der var overkommelig for alle.

1945
1965
'45

Flyrejser begyndte at blive almindelige, og lettere bagage blev meget efterspurgt. Derfor introducerede American Tourister Hi-Taper-bagage, som vejede mindre og var nemmere at pakke.

1965
1971
'65

I 1950'erne eksperimenterede virksomheden med nye materialer og skabte verdens første formstøbte kuffert i et moderne design, der kunne tåle at blive slået.

Da internationale rejser steg til nye højder i 1960'erne, "flyvetestede" American Tourister som den første virksomhed sine kufferter med flypersonale hos de store flyselskaber.

1971
1993
'71

Vi lancerede reklamekampagnen Gorilla. Denne verdensberømte og langvarige reklame viste en gorilla, der slog og kastede en kuffert rundt i sit bur i en zoologisk have. Det lykkedes ham aldrig at ødelægge den.

1993
2014
'93

Hvilket bragte to af verdens førende bagagemærker sammen

I 1993 blev American Tourister opkøbt af Samsonite, hvilket bragte to af verdens førende bagagemærker sammen. En sammenlægning, der bragte begge mærker op på et nyt niveau.

2014
2017
'14

Vi begyndte vores samarbejde med Disney om at skabe kufferter med yndlings Disney- og MARVEL-karakterer.

2017
2018
'17

SoundBox, vores ikoniske polypropylen-kollektion med det markante koncentriske cirkeldesign, har vundet den prestigefyldte Red Dot Design Award.

2018
2019
'18

Score!

Vi samarbejdede med den verdensberømte fodboldspiller Cristiano Ronaldo, som var vores globale brandambassadør for vores 2018-mediekampagne.

2019
2020
'19

Innovating again, we introduced the Airconic collection to our product portfolio.

More than just a stunning contemporary design – it was our lightest hardside suitcase yet – with the large Spinner weighing in at only 3.2 kg.

2020
2021
'20

Vi indså, at vi var nødt til at foretage en ændring for at minimere vores økologiske fodaftryk og beskytte vores planet. Vi udviklede RecyclexTM, et unikt materiale af genbrugte PET-flasker til at fremstille mere bæredygtige kufferter og tasker.

2021
2023
'21

Den 1.000.000.000:e SoundBox blev solgt i Europa, hvilket har gjort den til en elsket favorit blandt rejsende.

2023
'23

Vi fyldte 90 år!

Ja, vi er ældre, end vi ser ud, men vi fortsætter med at følge vores vision om at udvikle bagage af høj kvalitet, der er overkommelig for alle - præcis som vores grundlægger ønskede det.

Nu er der kun ét spørgsmål tilbage:

Hvor vil du hen næste gang?

Se alle produkter