Verdenskendt for kvalitet

  • 1933

    1933

    Det hele startede i 1933 da grundlæggeren Sol Koffler satsede hele sin opsparing på at starte en bagagevirksomhed i Providence i den amerikanske stat Rhode Island. Hans drøm: En robust kuffert, der kunne sælges for en dollar.

  • 1945

    1945

    Flyrejser begyndte at blive almindelige, og lettere bagage blev meget efterspurgt. Derfor introducerede American Tourister Hi-Taper-bagage, som vejede mindre og var nemmere at pakke.

  • 1965

    1965

    I 1950'erne eksperimenterede virksomheden med nye materialer og skabte verdens første støbte bagage. Det markante moderne design kunne virkelig holde til det hele.

    Da internationale rejser steg til nye højder i 1960'erne, "flyvetestede" American Tourister som den første virksomhed sine kufferter med flypersonale hos de store flyselskaber.

  • 1985

    1985

    I 1980'erne og 1990'erne fortsatte virksomheden med at designe produkter i hårdt materiale, men reagerede også på efterspørgslen efter holdbare kufferter i blødt materiale, som kunne klare selv den hårdeste kritiker: en gorilla.

  • 1993

    1993

    I 1993 blev American Tourister opkøbt af Samsonite, og dermed blev verdens største bagagevaremærker samlet i én virksomhed. Varemærket fortsatte med at vokse og fås nu i 90 lande.

  • 2014

    2014

    American Tourister er at af verdens førende bagagevaremærker og verdenskendt for kvalitet.

I dag tilbyder American Tourister et stort sortiment af førsteklasses bagageprodukter, der er ungdommelige, sjove og farverige og fås til en overkommelig pris.

Med deres markante egenskaber i høj kvalitet kombinerer American Tourister-kollektionerne stil og funktionalitet og omfatter et bredt udvalg af bagage der er perfekt til den næste ferierejse.